“Wat heb jij een schat aan kennis te bieden” Je hebt een prachtige website, maar het lijkt wel alsof de wereld je nog niet ontdekt heeft. Ik kan je helpen!” zegt een onbekende stem aan de andere kant van de lijn.

Mijn hart maakt een sprongetje. Ik voel de warmte naar mijn wangen stijgen. Dat kan ik goed gebruiken terwijl ik in een pyjama achter mijn computer zit.

Die man belt precies op het juiste moment. In 2017 zit ik op een dood punt. Mijn reserves slinken. Mijn telefoon is akelig stil.

En dan het nieuws: ik krijg de kans om deel te nemen aan een lifestyleprogramma van RTL! Mijn aanbod aan heel Nederland presenteren? Yes, please.

“Oh ja, ik vraag een schappelijk bedrag van € 2000.  Zo’n kans krijg je nergens. Bedrijven geven tegenwoordig een fortuin uit aan hun marketing” gaat hij verder.

Ik slik een brok in mijn keel weg. Oh jee, daar gaat mijn hypotheek. Maar hé, als ondernemer moet je soms risico’s nemen, toch? Een sprong in het diepe wagen? Anders blijf je stilzitten.

Met bevende knieën ga ik akkoord.

 

De Nederlandse Oprah Winfrey

De grote dag breekt aan: een televisieploeg – oké, het zijn twee mensen – staat voor mijn kantoor. Dit is het moment waarop ik de Nederlandse Oprah Winfrey ga worden. Het universum heeft mijn smeekbedes gehoord, en voilà, daar zijn ze met een cameraman.

Vol vertrouwen stap ik in het programma. Ik zie mezelf  weken later stralend op televisie. Vol passie vertel ik over hoe belangrijk het is om je intuïtie te volgen.  In de spotlights op een zaterdagmiddag om 13.00 uur.

Met een big smile op mijn gezicht denk ik: nu gaat het écht gebeuren.

De rode loper wordt uitgerold, en in gedachten zie ik een enorme rij cliënten staan. Misschien moet ik toch alvast een personal assistent aannemen? Of een chauffeur? Ach, waarom niet een helikopter? Ik ga echt niet in de file staan. Mijn cliënten zijn geen patiënten in de zorg. Ik doe niet aan wachtlijsten.

De dagen worden weken, de weken maanden. Mijn telefoon voelt als een verlengstuk van mijn hand, maar hij rinkelt niet van vreugde. .

Die warme stem aan de telefoon? Dat was gewoon een misleiding.

Teleurgesteld annuleer ik de boeking van de helikopter. De volgende keer vertel ik je hoe ik van dit drama herstelde.

Blijf je me volgen? Ik beloof je geen misleidende marketing trucjes. Maar wel waardevolle inzichten!